Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Monika Kulawinek - Budynek Główny pl. Św. Józefa 5, II piętro, pokój 229
Rzecznik przyjmuje we wtorki i czwartki w godz. 7:30 – 15:30.
Kontakt:
Starostwo Powiatowe w Kaliszu
pl. Św. Józefa 5
62-800 Kalisz
tel. (62) 50 14 316
e-mail: rzecznik_konsumenta@powiat.kalisz.pl
Zadania z zakresu działania Powiatowego Rzecznika Konsumentów:
-
Zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów,
-
Składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,
-
Występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,
-
Współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi,
-
Wykonywanie innych zadań określonych w ustawie o ochronie konkurencji i konsumentów lub w przepisach odrębnych.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Kaliszu działa wyłącznie na rzecz mieszkańców Powiatu Kaliskiego Ziemskiego.
Rzecznik Konsumentów działa wyłącznie w sprawach konsumenckich, tj. w sprawach dotyczących zawierania i wykonywania umów cywilnoprawnych pomiędzy konsumentem a przedsiębiorcą.
Zgodnie z art. 221 Kodeksu cywilnego, za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Zgodnie z art. 431 Kodeksu cywilnego, przedsiębiorcą jest osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.
Wystąpienia w sprawach konsumenckich
Powiatowy Rzecznik Konsumentów występuje do przedsiębiorcy po wyczerpaniu przez konsumenta drogi postępowania reklamacyjnego.
Wniosek do Powiatowego Rzecznika Konsumentów w szczególności powinien zawierać:
-
wskazanie osoby, od której pochodzi (imię i nazwisko) i jej adres zamieszkania,
-
wskazanie żądania konsumenta wobec przedsiębiorcy,
-
chronologiczny opis okoliczności sprawy (data zawarcia umowy, data stwierdzenia nieprawidłowości, data zgłoszenia przedsiębiorcy roszczenia),
-
wskazanie na czym -zdaniem wnioskodawcy- polega naruszenie jego praw jako konsumenta.
Do wniosku powinny być załączone kopie dokumentów potwierdzających okoliczności faktyczne opisane we wniosku.
Wniosek powinien być podpisany przez wnoszącego (własnoręcznym podpisem).
Wypełniony, wydrukowany i podpisany własnoręcznie wniosek wraz z załącznikami należy przesłać do Rzecznika Konsumentów pocztą tradycyjną na adres urzędu lub złożyć osobiście.
Wniosek można również przesłać przez Elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej ePUAP (wymagany kwalifikowany podpis elektroniczny lub profil zaufany).
Pobierz wniosek do Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Kaliszu - wersja PDF
Pobierz wniosek do Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Kaliszu - wersja edytowalna
Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych
Aktualności:
email: informatyk@powiat.kalisz.pl tel.:062 5014207 fax: 062 7572622 , w dniu: 03‑09‑2007 15:51:00
Lp. | Rodzaj zmiany | Data aktualizacji | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|